Forum www.tibiaosiemjedenjeden.fora.pl Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Jak zrobić OTS

 
Odpowiedz do tematu    Forum www.tibiaosiemjedenjeden.fora.pl Strona Główna » Pomoc w Ots Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Jak zrobić OTS
Autor Wiadomość
snoopi32
Administrator



Dołączył: 14 Mar 2008
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Post Jak zrobić OTS
Co to OTS?

OTS (Open Tibia Server) - jest to po prostu oprogramowanie dzięki któremu będziecie mogli mieć swój własny serwer (swoją własną Tibie)
oraz graczy.

Co jest do tego potrzebne?

Po pierwsze odrobina chęci oraz dobry silnik (serwer). Macie wachlarz wyborów różnych wersji silników, producentów oraz baz danych.
Możecie wybrać silniki od Tibii 7.1 aż do obecnej 8.0. Najlepszymi silnikami są:
- DevLand (Devon Six)* - według mnie najlepszy silnik.
- Evolutions (Xidaozu) - drugi po DevLandzie. Ma dość sporo bugów. Czasami silnik nie wytrzymuje nawet 6 godzin online.
- YurOTS (Yurez) - nie jest taki dobry jak DevLand czy Evolutions ale dla początkujących jest w sam raz.
- Forgotten Server
- AppleMos

* - twórca serwera

Bazy danych.

W OTSach istneją dwie bazy danych. XML oraz SQL. XML jest bardzo stary lecz nie mogę sobie wyobrazić tego że na OTSach 8.1
będzie używana tylko baza SQL. SQL jest szybszy od XML oraz bardziej ,,elastyczny", chociaż nie zdziwiłbym się gdyby zaczęto
wracać na XML.

Tworzenie OTS.

Pierwsze co musimy zrobić to ściągnąć silnik. Kiedy już to zrobicie wypakujcie go gdzieś i otwórzcie z nim folder. Najpierw należy otworzyć
plik config.lua uzywając notatnika. Postaram się wyjaśnić co do czego służy (użyłem config.lua z silnika DevLand 8.0).



CYTAT
-- data directory location ----- ścieżka do katalogu data (tego nie zmieniamy)
datadir = "data/"

-- map location ----- lokalizacja mapy
map = "data/world/rook.otbm"

-- mapkind ------ typ mapy (nie zmieniamy)
-- options: OTBM for binary map, XML for OTX map
mapkind = "OTBM"

-- map store location (for XML only) -------- lokalizacja pliku mapstore.xml
mapstore = "data/world/rook-mapstore.xml"

-- house store location (for XML only) ------ lokalizacja pliku housestore.xml
housestore = "data/world/rook-housestore.xml"

-- bans storage (for XML only) ------ ścieżka do pliku bans.xml (tak to tam jest lista zbanowanych)
banIdentifier = "data/bans.xml"

-- server name ------ nazwa serwera
servername = "DevLand 8.0 RPG"

-- server location ------- gdzie znajduje się serwer (nie trzeba zmieniać)
location = "Poland"

-- server ip (the ip that server listens on) ----- adres IP serwera (jeżeli masz zmienne IP za każdym razem wpisuj nowe IP
ip = "83.28.38.87"

-- server port (the port that server listens on) ---- port serwera (najlepiej nie zmieniajcie
port = "7171"

-- server owner name ------- nazwa właściciela serwera
ownername = "Devon Six"

-- world type ---- typ świata (PVP, PVP-Enforced oraz No-PVP)
-- options: pvp, no-pvp, pvp-enforced
worldtype = "pvp"

-- exhausted time in ms (1000 = 1 second) for none-aggressive spells/weapons
exhausted = 1200 ---- exhausted dla nie agresywnych czarów

-- exhausted time in ms (1000 = 1 second) for aggressive spells/weapons
fightexhausted = 1200 ----- exhausted dla agresywnych czarów

-- how many ms to add if the player is already exhausted and tries to cast a spell (1000 = 1 second)
exhaustedadd = 200 ---- ile czasu (w milisekundach) należy dodać jeżeli gracz będzie próbował rzucić czar

-- how long does the player has to stay out of fight to get pz unlocked in ms (1000 = 1 second)
pzlocked = 60*1000 ---- czas PZ (60*1000 milisekund = minuta)

-- set to 0 = disabled (default), 1 = enabled ---- czy mają być hotkeye
enablehotkeys = 1

-- minimum amount of time between actions ('Use') (1000 = 1 second) ---- min. czas między akcją Use (czyli ile mamy czekać jak weźmieny Use)
minactioninterval = 200

-- minimum amount of time between extended actions ('Use with...') (1000 = 1 second) ---min.czas między akcją Use with...
minactionexinterval = 1000

-- how many messages player can span before get muted ---- po ilu wiadomościach gracz dostaje muted
maxmessagebuffer = 6

despawnragne = 2 ---- zostawiamy

despawnradius = 50 ---- zostawiamy

-- house rent period ---- co ile płaci się za domek (dziennie, tygodniowo, miesięcznie)
-- options: daily, weekly, monthly
houserentperiod = "weekly"

-- motd (the message box that you sometimes get before you choose characters) ---- tekst który się pojawia po wpisaniu passów
motd = "Please choose your character."
motdnum = "1"

-- login message ---- wiadomość po zalogowaniu
loginmsg = "Welcome to TestServer DevLand 8.0 RPG"

-- how many logins attempts until ip is temporary disabled ---- po ilu nie udanych logowaniach blokowane jest IP
-- set to 0 to disable
logintries = 15

-- how long the retry timeout until a new login can be made (without disabling the ip) ---- czas który trzeba odczekać między logowaniami żeby nie blokować IP
retrytimeout = 60*1000

-- how long the player need to wait until the ip is allowed again ---- ile trzeba odczekać żeby IP zostało odblokowane
logintimeout = 60 * 1000

-- allow clones (multiple logins of the same char) --- czy można logować się podwójnie na tą samą postać
-- options: 0 (no), 1 (yes)
allowclones = 0

-- max number of players allowed ---- ile max graczy może grać na serwerze
maxplayers = "60"

-- SQL type ---- typ bazy SQL (to jest nawet w XML) (nie zmianiamy)
-- options: mysql
sql_type = "mysql"

--- MySQL part (ignore if you are using SQLite) ---- część MySQLa (nie zmieniamy)
sql_host = "localhost"
sql_user = "root"
sql_pass = ""
sql_db = "otserv"

--- SQLite part (ignore if you are using MySQL) ---- część SQLite (nie zmieniamy)
sqlite_db = "db.s3db"

-------------------------------------------------------------------------------------------------
---------------------------- Configuration ------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------------------

-- world name (shows in the character list) ---- nazwa świata
worldname = "DevLand 8.0 RPG"

-- time to save the server (default = 5) --- co ile robi save serwera
autosave = 15

-- do you want to enable cap system? (yes/no) --- system cap (czy jest liczony cap czy nie)
capsystem = "yes"

-- anti-afk - maximum idle time to kick player (1 = 1min) --- po jakim czasie wykopuje gracza na AFKu
kicktime = 15

-- how many summons player can have --- ile summonów może przywołać jeden gracz
maxsummons = 2

-- maximum items in depot --- maksymalna ilość przedmiotów w depo
maxdepotitems = 1000

-- learn spells (yes/no) --- uczysz się spellów czy od razu wszyskie masz
learnspells = "no"

-- do you want everyone to have premium ---- czy wszyscy mają mieć premium
freepremium = "yes"

-- how many mana grow in 1 min sleep --- ile rośnie mana podczas minuty snu
bedregen = 10

-- Price for each SQM when buying a house --- cena za metr kwadratowy domku (w GP)
houseprice = 200

-- level to buy a house ---- od którego lvla można kupić domek
houselevel = 20

-- maximum death entries per player ---- ile śmierci jest wyświetlanych u gracza
maxdeathentries = 10

-- time, what player need wait to open body, if he not kill this creature (in seconds) ---ile trzeba odczekać żeby zobaczyć loota jeśli się nie zabiło potwora
ownerloot = 30

-- players with that and lower lvl's cant be attacked --- od jakiego lvla jest PVP (jeśli jest)
protectlevel = 20

-- color o exp above player ---- kolor liczb expa za zabitego potwora
expcolor = 215

-- animated spells above player (yes/no) --- animacja czarów
animatedspells = "no"

-- remove distance ammunition (yes/no) --- czy amunicja do broni dystansowej się kończy
removedistance = "yes"

-- remove runes (yes/no) --- czy kończą się ładunki w runach
removerunes = "yes"

-------------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------- Multipliers -----------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------

-- experience multiplier (how much faster you got exp from monsters) --- ile razy szybciej leci exp
rate_exp = 8

-- monster lootrating (how much faster you get items from monsters) --- ile razy szybciej dostajesz itemy od potworka
rate_loot = 4

-- skill multiplier (another multiplier in data/vocations.xml) --- ile razy szybciej rosną skille
rate_skill = 25

-- manaspent multiplier (another multiplier in data/vocations.xml) --- ile razy szybciej rośnie magic level
rate_magic = 8

-- spawn multiplier --- szybkość spawnu
rate_spawn = 1

---------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------- Skull System -----------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------------------

-- time to lose a white skull (1 = 1 minute) -- po ilu minutach znika biała czaszka
whitetime = 15

-- time to lose one frag (1 = 1 hour) --- po ilu godzinach traci się jednego fraga
fragtime = 1

-- ban unjust, how many frags you need to get banned (1 = 1 frag) ---- po ilu fragach gracz dostaje bana
banunjust = 6

-- red skull unjust, how many frags you need to get a red skull (1 = 1 frag) --- po ilu zabójstwach dostaje się Red Skulla
redunjust = 3

-- bantime, for how long the player is banned (1 = 1 hour) ---- na ile godzin gracz ma bana za PK
bantime = 24*1

--------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------- GM access rights -------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------

-- access to walk into houses and open house doors ---- od jakiego accessu można wchodzić do domków
accesshouse = 3

-- access to login without waiting in the queue or when server is closed --- od jakiego accessu logujesz się bez czekania w kolejkach
accessenter = 1

-- access to ignore damage, exhaustion, cap limit and be ignored by monsters --- od jakiego accessu jesteś nieśmiertelny
accessprotect = 3

-- access to broadcast messages and talk in colors (#c blabla - in public channels) --- od jakiego accessu można mówić na Broadcaście kolorami
accesstalk = 3

-- access to move distant items from/to distant locations --- od jakiego accessu można przesuwać itemy na odległość
accessremote = 3

-- access to see id and position of the item you are looking at ---- od jakiego accessu można widzieć ID itemków oraz ich pozycje
accesslook = 2





1000 milisekund (ms) = 1 minuta

Teraz co jest w folderze data.
Foldery:

Foldery:
Account - tutaj są pliki z numerami kont
Actions - tutaj są skrypty od których zależy działanie questów, itemów itp.
Items - tutaj jest plik z obrazkami itemów oraz z ich nazwami, ilością ataku, obrony, wagą lub funkcjami
Monster - tutaj są pliki z potworkami
Movement - tutaj są skrypty które opierają się na ruchach gracza
NPC - tutaj są pliki z NPCami oraz folder ze skryptami do nich
Players - tutaj są pliki postaci
Raids - tutaj są pliki najazdów
Spells - tutaj są pliki czarów
Talkactions - tutaj są skrypty które opierają się na wiadomościach napisanych przez gracza
Weapons - tutaj są pliki broni (różdzek, broni dystansowych, a w 8.0 ograniczniki lvlowe dla mieczy, kusz, łuków, starów, clubów i axów
World - pliki map OTSa

Pliki:
Bans.xml - jak pisałem tutaj jest lista oraz okres trwania banów
Beds.xml - pozycje łóżek
Commands.xml - komendy które zawiera OTS
Guilds.xml - informacje o gildiach
Oufits.xml- outfity
Pvparenas.xml- pozycje aren PVP oraz ,,zasady" walk na nich
Vocations.xml - nazwy profesje oraz mnożniki ich skillów

No i to chyba tyle. Aha. Silnik włącza się plikiem .exee, który jest w tym samym folderze co config.lua.



Post został pochwalony 0 razy
Pią 20:23, 14 Mar 2008 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum www.tibiaosiemjedenjeden.fora.pl Strona Główna » Pomoc w Ots Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin